órától a Petőfi Sándor-konferencia az Irodalmi Magazinnal című rendezvényen előadást tart Gyimesi Emese, intézetünk tudományos munkatársa Kulturális marketing a reformkorban. Egy „szellemdús” írónő és az irodalmi iparlovagok címmel a Károli Gáspár Református Egyetem Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar Dísztermében. (1088 Budapest, Reviczky utca 4. I. emelet 100. Buda Béla terem.)
Az előadás összefoglalója:
Hogyan lépett először a nyilvánosság elé szerzőként Szendrey Júlia, hol publikált először, és milyen szerepet játszott mindebben Petőfi Sándor és Jókai Mór? Miként változtatta meg Szendrey Júlia naplóinak értelmezési lehetőségeit az 1847-es első kiadás? Milyen következményekkel járt Szendrey Júlia imázsára nézve Petőfi és Jókai szerkesztői beavatkozása? Az előadás ezeket a kérdéseket állítja középpontba, ezáltal arra is választ keres, hogy miként működött a kulturális marketing a reformkorban, kik voltak az irodalmi „iparlovagok”, és mi az oka annak, hogy Szendrey Júlia leánykori naplója a Petőfi-szerelem termékeként rögzült a köztudatban.
Az esemény részletes programja itt olvasható: irodalmimagazin.hu