A Magyar Tudományos Akadémia Bölcsészettudományi Kutatóközpont kiadásában megjelent a Médiatudományi Könyvek-sorozat legújabb kötete: A médiatörténet és az egyháztörténet metszéspontjai. A kiadvány tartalomjegyzéke itt olvasható. A kötetet Klestenitz Tibor szerkesztette. A könyv az MTA BTK Médiatudományi Kutatócsoportjának és az NMHH Médiatudományi Intézetének szakmai együttműködésével készült.
A 19. században az egyházak a modern tömegsajtó kialakulásának következtében komoly kihívással szembesültek. Az írni-olvasni tudás növekvő szintje, illetve a sajtó olcsó, könnyen elérhető tömegtermékké válása erős vetélytársat teremtett a szószékek számára. A kihívásra kommunikációjuk megújításával válaszoltak, amiben nagy szerepet töltöttek be újonnan megindított sajtótermékeik – a gyermeklapoktól kezdve egészen a politikai hírlapokig. A versenyképes sajtó megteremtésével kapcsolatos törekvések gyakran összekapcsolódtak a felekezeti identitás megerősítésének szándékával. A modern viszonyok között a felekezeti öntudat újrafogalmazására törekedő csoportok ugyanis kiemelt fontosságot tulajdonítottak a közösség sajtójának, amelynek sikerétől az egyházhoz való kötődések megerősítését és politikai befolyásuk növelését remélték. Jelen kötet tanulmányai a 19–20. századi médiatörténet és – elsősorban, de nem kizárólagosan – a katolikus egyháztörténet metszéspontjait vizsgálják.
A kötet ára 3000 Ft. Kiadói kedvezménnyel megvásárolható közvetlenül a kiadótól, az MTA BTK Történettudományi Intézetben (Bp. 1014 Úri u. 53., I. emelet 57., munkanapokon 9.00–15.00 óráig) vagy megrendelhető a e-mail címen, illetve a 224–6700/624-es telefonszámon. A kötetet a kiadón kívül a partnereinknél vásárolhatja meg.